Een goede afspiegeling van het personeel naar ras, sekse, handicap en leeftijd zorgt voor meer omzet. Dit is de overtuiging van Hanneke Spruyt-Panbakker in een interview in de Telegraaf.
De directeur van Procter & Gamble, bekend van Braun, Always en Gilette in Nederland is overtuigd en geeft aan waarom ze denkt dat een afspiegeling van de samenleving veel voordelen oplevert: „Ik ben een actieve voorvechtster van diversiteit en inclusiviteit in de onderneming. Alle werknemers moeten zich veilig kunnen voelen en zichzelf durven zijn”.
Dit zie je ook vaak terug bij bedrijven die consumenten adviseren over allerlei goederen. Het is geen toeval dat bedrijven die een afspiegeling vormen van de samenleving vaker ook succesvol zijn met hun activiteiten. Als je de klant beter begrijpt, lukt het vaak ook om meer producten in die desbetreffende sector te verkopen. Bij Procter & Gamble is dat niet anders. Het bedrijf slaagde er in om meer pampers en scheermesjes te verkopen en zag haar winst met 9% stijgen naar 2,7 miljard in het derde kwartaal, aldus de Telegraaf.
Bij Boga Administratie en Belastingadviseurs zijn er specialisten die bedrijven kunnen informeren over het aannemen en begeleiden van personeel. Ook een gehele personeelsadministratie kan uitgevoerd door specialisten bij Boga.